Informationswebinarer om ydelser

Få adgang til syv korte informationswebinarer om ydelser. Videoerne er opdelt i segmenter inden for de forskellige ydelsesområder og kan både ses samlet eller enkeltvis.

Efteruddannelsen har produceret syv nye informationsvideoer, der giver dig et nemt og hurtigt indblik i de forskellige ydelsesområder. Webinarerne kan ses samlet, hvis du gerne vil have det fulde overblik, eller de kan bruges som opslagsværk, hvis du har en konkret ydelse, du er i tvivl om.

Medlemmer af Tandlægeforeningen kan se webinarerne gratis på tdlnet.dk. Er du ikke medlem af TF, eller er du tandplejer/klinikassistent ansat hos et ikke-medlem, kan du købe adgang til webinarerne for 400 kr.

Medlem: Se webinarerne her
Ikke-medlem: Køb adgang til webinarerne her

Krav til digital journalføring
Kravet til de tandlæger der arbejder under særloven, er blandt andet at, de skal afregne med regionenen elektronisk, derfor er det nødvendigt, at journalerne føres digitalt.

Patientrettigheder
Patienten har krav på at få det størst mulige tilskud. Derfor er det ikke muligt, at bruge frie ydelser til at få betaling for en ydelse, der i forvejen er defineret i en særlovsydelse.

Derudover skal det fremhæves, at patienter altid har krav på at få information om prisen på behandlingen inden den påbegyndes. Bliver estimatet over 2.500 kr. skal patienten yderligere tilbydes et skriftligt overslag.